Quo vadis drevo?
Nestihol som všetky, bolo tam asi 20 – 30 vagónov. Na toto vieme používať železnicu. Ostatné nám vozia tisícky kamiónov, ktoré produkujú nesmierne množstvo exhalátov, tečú z nich kvapaliny, úlomky z pneumatík sa splavujú do riek, produkujú hlukový stres, ničia cesty, ohrozujú cestnú premávku atď., nejdem sa rozpisovať, to len tak na margo. Ale vieme, že železnica bola zničená len kvôli tomu, aby sa mohla zaviesť cestná daň a prevádzkovať mýto…. Dobre, ale vráťme sa ku drevu-(
Peniaze boli vždy lákadlo, a najľahšia cesta k zárobku je zmeniť prírodu na peniaze. To je najľahšie a najhlúpejšie, hlavne keď je to v masovom meradle. Ďalším problémom je, že čo z toho „chúďa“ dreva bude? Pekný drevodom, krásny masívny nábytok, drevené pomôcky alebo hračky pre deti? Moderná doba si však želá ekonomiku, t.z. znížiť vstupy a maximalizovať výstup. Zomlieť a znásobiť pridaním lepidla. Výstup? Moderný, dizajnový nábytok. O dva roky už nemoderný. Taký masív má čo povedať aj niekoľko desaťročí.
No a najhoršia predstava je keď končí zdravé drevo na štiepku v spaľovniach, pretože ekodotácie.